رئیس جمهور اوکراین در اقدامی مخاطره آمیز ، رسانه های طرفدار روسیه را ممنوع می کند اخبار رسانه ها

[ad_1]

کیف ، اوکراین – ولادیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین که طرفدار غرب بود ، سه شبکه تلویزیونی یک شبه را قطع کرد که به گفته وی “تبلیغات” با بودجه کرملین را گسترش می دهند و به عنوان شمشیر یک حزب طرفدار مسکو به طور فزاینده محبوب است.

اما کشور 43 میلیونی اتحاد جماهیر شوروی سابق او از نظر زبانی و سیاسی دو قطبی است و این حرکت می تواند برای ثروت های سیاسی زلنسکی ، کمدین ستاره سابق یک خانواده روسی زبان خطرناک باشد.

میلیون ها نفر در شرق و جنوب اوکراین روس زبان هستند – لزوماً طرفدار کرملین نیستند – و آرا their آنها زلنسکی را مجبور کرده است تا برخلاف همه شانس های سیاسی رئیس جمهور شود.

زلنسکی در سال 2019 با 73 درصد آرا انتخاب شد ، رقمی سرسام آور برای یک سیاستمدار تازه کار که تنها تجربه حضور در تالارهای قدرت نقش یک رئیس جمهور تصادفی در یک مجموعه تلویزیونی محبوب بود.

اما نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که میزان تایید زلنسکی به زیر 40 درصد رسیده است و این نشان دهنده نارضایتی روزافزون مردم از سیاست های غیرقابل قبول وی و تغییر مداوم کابینه است.

یکی از سرسخت ترین دشمنان کرملین و موفق ترین اصلاح طلبان اتحاد جماهیر شوروی سابق قصد زلنسکی را برای تعطیلی کانال های خبری 112 ، NewsOne و ZIK در روز سه شنبه تحسین کرد.

میخائیل ساکاشویلی که از سال 2004 رئیس جمهور رئیس جمهور شوروی سابق گرجستان است ، گفت: “او همه کسانی را که می گفتند قادر به برداشتن قدم های قاطع نیست ، شگفت زده کرد و گامی برداشت که هیچ یک از پیشینیان نتوانسته بودند طی دهه ها آن را بردارند.” در سال 2013 فقط برای اخراج و مشاور زلنسکی در مورد اصلاحات ، در فیس بوک نوشته شده است.

“کاملا غیرقانونی”

این سه نفر مستثنی بخشی از ده شبکه تلویزیونی در اوکراین است که متعلق به چندین الیگارشی منطقه است. این شبکه ها محتوای استثنایی فراوانی تولید می کردند ، طیف کاملی از زندگی سیاسی اوکراین را پوشش می دادند و از تعریف و تمجید مستقیم از کرملین خودداری می کردند.

اما رهبران آنها اغلب درگیری دولت مرکزی با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در منطقه جنوب شرقی دونباس را “جنگ داخلی” خواندند و گفتند مردم کریمه از الحاق شبه جزیره خود به مسکو در سال 2014 به شدت حمایت می کنند و خواستار صلح و تجارت با مسکو

“تصور كنید كه در یك منطقه درگیری در سطح ملی كانالی وجود دارد كه از طرف مقابل تأمین مالی می شود. ایگور تیشکویچ ، تحلیلگر مستقر در کی یف ، با استناد به دو حزب فلسطینی به الجزیره به الجزیره گفت: “این مانند یک کانال اسرائیلی است که توسط فتح یا حماس تأمین مالی می شود.”

این شبکه ها به طور اسمی متعلق به تاراس کوزاک ، سیاستمداری از پلتفرم معارض زندگی (OPFL) بود ، حزبی که دومین فراکسیون بزرگ را در Verkhovna Rada ، مجلس عوام پارلمان اوکراین دارد.

اما صاحب واقعی آنها “کاردینال خاکستری” OPFL “ویکتور مدودچوک” ، کانال اصلی نفوذ مسکو در اوکراین است که دختر وی به نام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نامگذاری شده است. ایالات متحده در سال 2014 Medvedchuk را تحریم کرد.

وی خاموشی را “کاملاً غیرقانونی” خواند و گفت که این اقدام را در دادگاه به چالش می کشد.

این سرمایه دار 66 ساله روز چهارشنبه به رسانه های اوکراین گفت: “مربیان و اربابان زلنسکی در آن سوی اقیانوس با دست خود فضای اطلاعاتی مخالفان خود را پاک می کنند و آن را به ابزاری برای بی قانونی دولت تبدیل می کنند.”

ناظران می گویند ، OPFL در حال شتاب گرفتن است زیرا طرفداران Zelensky به طور فزاینده ای به سمت حزب گرایش پیدا می کنند.

نیكولای میتروخین از دانشگاه آلمان در برمن به الجزیره گفت: “زلنسكی به عنوان یك شخصیت برجسته تلویزیونی در حال ضربه زدن به رقیب خود در زمینه ای است كه بهتر آن را می فهمد.”

OPFL در واقع کمی محبوب تر از حزب زلنسکی شده است ، خدمه ای خوش نام از سیاستمداران لیست B و تازه واردان سیاسی که دو سال پیش با عجله جذب شدند.

طبق یک نظرسنجی که روز پنجشنبه توسط جامعه شناس رتبه بندی منتشر شد ، 18.9٪ از اوکراینی ها از OPFL حمایت می کنند ، در حالی که حزب “نوکر مردم” دقیقاً 18.6٪ عقب است.

نگرانی برای آزادی رسانه ها

در آستانه ریاست جمهوری خود در سال 2019 ، زلنسکی متعهد شد “هرگز ، هرگز شبکه های تلویزیونی را تعطیل نکند” و اعضای اصلی حزب بنده مردم او از استودیوهای سه تلویزیونی که پخش می کند بازدید کردند.

این شبکه ها اقدامات وی را برای حل منازعات جدایی طلبانه به طور گسترده پوشش دادند. اما در ماه های اخیر ، آنها با انتقاد شدید از سیاست های زلنسکی ، به دلیل سقوط رتبه های وی ، به شدت انتقاد کرده اند.

زلنسکی روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: پوشش آنها “تبلیغاتی است که توسط کشور متجاوز تأمین می شود ، و اوکراین را در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو تضعیف می کند.”

با این حال ، اتحادیه اروپا این اقدام زلنسکی را محکوم کرد.

سخنگوی ژوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت: “با توجه به مقیاس گسترده تبلیغات اطلاعاتی م affectثر بر اوکراین ، از جمله از خارج ، این نباید به هزینه آزادی رسانه ها باشد.”

این تصمیم زلنسکی اعتراض های متحد اصلی خود را در پی داشت.

دیمیتری رازومکوف ، رئیس پارلمان از رای دادن در مورد تحریم ها رای ممتنع داد و آنها را محکوم کرد.

رازومکوف به رسانه های اوکراین گفت: “تحریم شبکه های تلویزیونی ، مهم نیست که متعلق به چه کسانی باشند.”

ایالات متحده وزن خود را پشتیبانی می کند

به نظر می رسد تصمیم زلنسکی تلاشی برای کسب امتیاز با رئیس جمهور آمریكا ، جو بایدن است كه روز قبل از ممنوعیت تماس گرفت ، برای اولین بار از زمان انتخابش.

بایدن بین سال های 2009 و 2017 اوکراین را هدایت کرد ، در حالی که معاون رئیس جمهور باراک اوباما بود و شش بار به کیف رفت.

یک مقام مهم آمریکایی در اروپا خوشحال به نظر می رسید.

“آزادی رسانه شامل حق پخش تبلیغات سوicious و اطلاعات غلط نیست. کورتنی اتریش ، رئیس مأموریت ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری در اروپا ، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت ، ما از تصمیم اوکراین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می کنیم.

اما از نظر منتقدان زلنسکی ، خاموش شدن ناگهانی شبکه ها بدون حکم دادگاه شاهد دیگری بر عدم تناقض سیاسی وی است.

الکسی کش ، تحلیلگر مقیم کی یف به الجزیره گفت: “اقدامات زلنسکی ضربه ای به میهن پرستی اساسی در مناطق شرقی و جنوبی است ، که از نظر سیاسی اصلاً طرفدار روسیه نیست.”

وی این حرکت را “مک کارتیسم” و “شکار جادوگر” با هدف حفظ تأیید شدید زلنسکی خواند.

وی گفت: “شبکه های استثنا شده ملودی تبلیغاتی روسیه نبودند ، اما به عنوان بسترهایی برای یافتن جهت های جایگزین در توسعه اوکراین عمل می کردند.”

در همین حال ، اوکراینی های ضدروس به شدت گفته اند که این تعلیق را ترفندی برای منحرف کردن توجه عموم از دلسوزی های ادعایی زلنسکی در قبال روسیه می دانند.

والنتینا سمنوویچ ، وکیل دادگستری در کیف ، به الجزیره گفت: “او ما را به روسیه پیدا کرد لحظه ای که پیدا شد.”



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *